دوربین مداربسته بیسیم


دوربین مداربسته بیسیم

  دوربین های بیسم یا WIFI

همانطور که از اسم آن مشخص است برد بی سیم این دوربین مداربسته  اندازه برد یک مودم وای فای است و هرچه تعداد آنتن های آن بیشتر و اندازه آن بزرگتر باشد برد آن نیز به مراتب بیشتر می شود.

دوربین های وای فای  یا بی سیم هم مانند بقیه دوربین های مدار بسته مزایا و معایب مربوط به خود را دارند.

 تنها مزیت آن عبارتست از :

عدم استفاده از سیم برای انتقال سیگنال مربوط به تصویر

ولی در عوض معایب بیشتری دارد که عبارتند از :

1- در حالت بی سیم شما فقط میتوانید سیگنال مربوط به تصویر را به حالت وای فای به وسیله آنتن در آورید و همچنان مشکل سیم برق را برای روشن کردن دوربین دارید و مجبور هستید که از نزدیک ترین نقطه برق بگیرید. و یا میتوانید از باطری برای تامین برق دوربین استفاده کنید که متاسفانه باطری هم مشکلات مربوط به خود را دارد.

2- امنیت پایین سیستم تصویری شما . همانطور که میدانید سیستم های وای فای به راحتی توسط افراد خبره هک می شود و هکر ها میتوانند بعد از رمزگشایی رمز عبور شبکه بی سیم شما تصاویر دوربین شما را رویت کنند.

3- مشکل ضعف سیگنال . به ازای هر دیوار معمولی (آجری) میزان تقریبی 10 متر از شعاع سیگنال کم می کند و حالا در نظر بگیرید نصب دوربین وای فای در محلی که دیوار زیاد باشد یا اجسام مانع از  رسیدن سیگنال بی سیم باشد همیشه دچار مشکل خواهید بود ( جدا از این مطلب آنتن های وایرلس بعد از گذشت مدت طولانی ضعیف می شوند)

حال حتما میخواهید بدانید که تصاویر دوربین وای فای را به چه شکل میتوانید مشاهده کنید.

برای مشاهده تصاویر از بستر شبکه استفاده کنید و با کامپیوتر و استفاده از مرور گر ip دوربین مورد نظر را تایپ کرده و اینتر کنید
توجه داشته باشد که IP سیستم کامپیوتر شما باید در همان رنج ip دوربین باشد

بعد از فراخوانی تصاویر به وسیله ip دوربین باید نام کاربری و رمز عبور دوربین ها را هم وارد کنید تا تصویر برای شما قابل رویت و کنترل باشد.

نکته قابل توجه :

شما میتوانید دوربین های مداربسته معمولی خود را نیز به صورت وای فای – بی سیم آورید.

برای این کار ابتدا باید دوربین را به وسیله یک کابل شبکه به یک سوئیچ یا اکسس پوینت و یا یک روتر وای فای دار وصل کنید و در منطقه مورد نظر به وسیله کامپیوتر که گیرنده وای فای داشته باشد مثل لبتاب با انتخاب گزینه جستجو در شبکه های بیسیم شبکه مربوط به دوربین را انتخاب کرده و به آن متصل شوید.

  1. هایک ویژن
  2. دوربین مداربسته هایک ویژن
  3. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  4. انواع دوربین مداربسته

 

 

 

دلیل صدا دادن آسانسور شما چیست؟


همان طور که می دانید؛ کار  کردن اغلب وسایل مکانیکی مثل آسانسور، با لرزش و یا تولید صدا همراه است و در نتیجه گاهی اوقات این صداها باعث آزار و اذیت کردن افراد می شود. صدا دادن آسانسور؛ در بعضی مواقع امکان دارد بسیار خطرناک باشد و به افراد هشدار دهد. از این رو قبل از هر چیزی باید به دنبال دلیل صدا باشید و سعی کنید اگر ایرادی داشت؛ آن را بر طرف کنید. در ادامه این مقاله بلاگ با کمک آسانسور مانا بیشتر با دلیل صدا دادن آسانسور آشنا می شوید.

نازک بودن اندازه دیوار

امروزه به علل مختلفی در صنعت ساختمان سازی؛ ضخامت دیوارها را کمتر از حد معمول درست می کنند و همین باعث صدا دادن آسانسور می شود. از این رو می توان گفت که جای نگرانی وجود ندارد و نیازی به تعمیر آسانسور نیست.

آلوده بودن کفشک  های آسانسور  https://asansormana.com/

کفشک آسانسور وسیله  ای  است که باعث می شود کادر وزنه بر روی ریل و کابین آسانسور راحت تر حرکت کنند. به همین دلیل می توان گفت که کفشک در حرکت آسانسور نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و اگر کثیف باشد؛ باعث صدا دادن آسانسور می شود. پس از این که مطمئن شدید صدای آزار دهنده از کفشک است؛ باید برای تمیز کردن آن ها اقدامات لازم را انجام دهید تا آسانسور روان  تر حرکت کند و دیگر صدایی ایجاد نشود.

هنگام سرعت گرفتن آسانسور

گاهی اوقات بر اثر سرعت گرفتن؛ صداهایی از آسانسور بلند می شود اما قبل از پیگیری برای تعمیر آسانسور باید درباره مدل سرعت گیری آن اطلاعات و آگاهی های لازم را به دست آورید. در این مورد هم امکان دارد صدا به دلیل عدم تنظیم ترمز باشد که این صدا بیشتر در حین ایستادن آسانسور رخ می دهد.

خشک شدن ریل های آسانسور

ریل  آسانسور برای هدایت کابین  آسانسور و کادر وزنه در چاه آسانسور نصب می شود. این ریل علاوه بر هدایت کابین آسانسور و کادر وزنه؛ وظیفه دارد تعادل را بین اجزا ایجاد کند و باعث پیشگیری از هر گونه لرزش و صدا دادن آسانسور شود. ریل آسانسور برای این که بتواند به نرمی و به صورت روان در چاه آسانسور حرکت کند؛ نیاز به روغن کاری دارد و باید هر چند وقت یک بار آن را انجام دهید.

تعمیرکاری که هر ماه برای بازرسی از آسانسور شما می  آید؛ باید هر دفعه از پر بودن روغن دان  ها اطمینان لازم را حاصل نمایند. زیرا اگر آسانسور شما به  طور مرتب و به صورت ماهیانه سرویس نشود؛ خرابی در آن به وجود می آید و در نتیجه باعث زیاد شدن صدا و تعمیر آسانسور خواهد شد.

به گفته کارشناسان بهترین مرکز تعمیر آسانسور اگر هیچ کدام از علل بالا باعث کم شدن صدا در آسانسور تان نشده است؛ باید با به  کارگیری کف گردها، الکترو موتورهای کم صدا، درام ترمز، بالانس خوب روتور، بالانس دینامیکی کوپلینگ، و… مشکل صدای آن را برطرف کنید. معمولا بیشتر صدا  های ایجاد شده از آسانسور را می  توان با سرویس کردن از  بین برد و اگر به طور مرتب مورد بررسی قرار بگیرند، کمتر با بعضی مشکلات و صدا دادن آسانسور روبروآ خواهند شد.

علل از کار افتادن آسانسور

سیستم آسانسور یک سیستم الکتریکی مکانیکی است که از قطعات ریز و درشت بسیاری تشکیل شده است. اختلال در هر یک از بخش های حیاتی آسانسور مثل موتور آسانسور یا تابلو فرمان آسانسور منجر به از کار افتادن آسانسور و از دسترس خارج شدن سرویس دهی آن می شود. این اختلال ها ممکن از در بخش الکتریکی آسانسور یا در بخش های مکانیکی آن رخ دهد. گاهی عوامل از کار افتادن آسانسور از داخل خود سیستم آسانسور است و گاهی امکان دارد عوامل بیرونی همچون قطع شدن برق باعث از کار افتادن آسانسور شود. در این صفحه شرکت آسانسور مانا قصد دارد مروری بر مهم ترین علل از کار افتادن آسانسور بیندازد و حوادث احتمالی از کار افتادن آسانسور را بررسی کند. پس تا انتها با آسانسور مانا  https://asansormana.com/   همراه باشید.

آشنایی با انواع درب باغ (جنوبی


آشنایی با انواع درب باغ (جنوبی)

امروزه از انواع مختلفی در ها استفاده می شود که شاید مهم ترین استفاده از آن ها در درب های ویلاها باشد. آیا شما هم با انواع درب باغ (جنوبی) آشنایی دارید و می دانید که از چه جنس هایی ساخته می شوند؟ درب باغ (جنوبی) هم میتواند از جنس آهن باشد و هم از جنس چارچوب های چدنی و یا فلزی. در این بخش با ما همراه شوید تا شما را با انواع درب باغ (جنوبی) آشنا کنیم.

درب های حیاطی فرفورژه از چارچوب هایی ساخته شده اند که شکل ظاهری آن ها را برخلاف انواع درب های مدرن پیچیده تر می کند. البته این نوع درب ها معمولا برای ساختمان ها استفاده دارند و متفاوت از درب های ویلایی هستند.

انواع درب باغ (جنوبی)

همانطور که میدانید، صنعت نرده سازی در ایران پیشرفت بسیار زیادی داشته است و به یک صنعت مجزا تبدیل شده است که به صنعت تولید گل نرده و همچنین درب های فرفورژه ویلایی معروف است. این صنعت در ایران پیشینه ای قدیمی دارد. در زمانی های قدیم با ریخته گری و همچنین فرم دادن به آهن انواع درب ها از جمله درب های ویلایی ساخته می شد اما امروزه این کار توسط کارگاه ها و کارخانه های بزرگ صنعتی انجام می شود. در زمان های گذشته برای اینکه بتوانند درب های باغ فرفورژه را بسازند ابتدا میله های آهنی را در کوره های بزرگی قرار می دادند تا آب شوند و گداخته شوند. این کار برای ساخت درب های ویلایی هم انجام می شود.

ساخت درب باغ (جنوبی)

ساخت درب باغ (جنوبی) هم مانند ساخت انواع درب های فرفورژه در زمان های قدیم به طرق مختلفی انجام می شده است. زمانی که فلزات را درون کوره هایی می ریختند تا آب شوند، با درآوردن آن ها و کوبیدن این نوع فلزات مقاومت و خشکی آن ها کمتر می شد و در نهایت امکان جلادهی در آن ها فراهم می شده است. در نهایت افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند قادر بودند تا نقش های پرپیچ و خمی روی آن ها پیاده کنند که از جمله آنها می توان به طراحی های اسلیمی اشاره کرد.

 

انواع درب فرفورژه آهنی (جنوبی)

شما میتوانید هم از درب های چوبی و هم از درب های فلزی به عنوان درب فرفورژه آهنی (جنوبی) استفاده کنید البته دقت داشت هباشید که استفاده از برخی از آن ها در برخی از نقاط کشور مجاز نیست چرا که ممکن است امنیت خانه و ساختمان شما را با مشکل روبرو کنند.

زیبایی و تنوع درب فرفورژه آهنی (جنوبی)

معمولا درب فرفورژه آهنی (جنوبی) باید زیبایی و تنوع در ساخت داشته باشید. بیشتر افرادی که میخواهند درب فرفورژه آهنی (جنوبی) را خریداری کنند در کنار عملکرد، بیشتر به ویژگی های زیبایی نمای آن اهمیت می دهند. این درب ها در واقع تردد شما را به ویلا ممکن می سازند و به همین دلیل هم بهتر است که علاوه بر زیبایی به کیفیت آن نیز توجه کنید.

معمولا اینطور گفته می شود که خرید درب فرفورژه آهنی (جنوبی) نسبت به خرید درب های دیگر سخت تر است. شما بعضا میخواهید برای خانه خود این درب ها را خریداری کنید و شاید بخواهید ویلای خود را با دربی زیبا مزین کنید. در این حال باید دقت داشته باشید که خرید این نوع درب ها به شما اجازه می دهند که همزمان با زیبایی امنیت را نیز برای خانه خود ایجاد کنید پس بهترین راه این است که هر دو مورد را در نظر داشته باشید.

به طور کل اما تنوع درب فرفورژه آهنی (جنوبی) بسیار بیشتر از تنوع درب های معمولی است. این نوع درب ها با اینکه در جنس های مختلفی مانند چوبی و همچنین آهنی ساخته می شوند اما به شما اجازه خواهند داد که همچنان هم زیبایی و هم تنوع خانه خود را حفظ کنید.

دوام درب فرفورژه آهنی (جنوبی)

شاید تصور کنید که تنها انواعی از درب فرفورژه آهنی (جنوبی) امنیت را برای شما ایجاد خواهد کرد که آهنی است و نوع چوبی آن شما را دچار مشکل خواهد کرد. در این حال نکته ای که باید بدانید این است که این نوع درب ها اگر از نوع چوبی باشند باز هم برای شما ایمن خواهند بود  و هیچ تفاوت خاصی از نظر امنیتی ندارند. اینکه شما بتوانید دربی را خریداری کنید که دوام بالایی دارد در عین اینکه کار شما را برای سال های بعد راحت تر خواهد کرد، به شما اجازه می دهد که امنیت را نیز فراهم کنید.

برای مشاوره با کارشناسان حفاظ سازه در تماس باشید

 

منبع : خبرگزاری آفتاب